سوالات متداول سامانه نام کاربری و کلمه عبور در سامانه چیست؟ مبین: نام کاربری: شماره دانشجویی کلمه عبور: شماره دانشجویی LMS: نام کاربری: شماره دانشجویی کلمه عبور: کد ملی کلمه عبور را فراموش کرده ام؟ با شماره های پشتیبانی دانشجویی تماس بگیرید. چگونه رمز عبور خود را در سامانه LMS تغییر دهم؟ چرا در مبین دکمه "ورود" برای درسم وجود ندارد؟ دقت کنید که لینک هر درس فقط در ساعات ارائه شده درس فعال می باشد. علت فعال نبودن لینک کلاس مجازی چیست؟ تاریخ و ساعت ورود به کلاس هنوز فرا نرسیده است (کلاس تعریف شده باید عنوان و مدت زمان داشته باشد). چرا هنگام ایجاد کلاس جدید، با خطا مواجه میشوم؟ این خطا به دلیل یکسان بودن عنوان کلاس جدید با عنوان کلاسهای قبلی است برای رفع اشکال عنوان کلاس را متفاوت از عنوان کلاس قبلی انتخاب مینماییم (عدد مقابل گلستان در عنوان کلاس را تغییر دهید). چرا ماژول پیوست یا محتوای تکمیلی ندارم؟ زیرا استاد هنوز فایلی را بارگذاری نکرده است. و یا تاریخ انقضا کلیه فایل ها به اتمام رسیده است. چرا هنگام ورود به کلاس مجازی با خطای آپدیت نرم افزار مواجه می شوم؟ استفاده نکردن از آخرين نسخه نرم افزار Adobe connect دانلود. به چه دلیل وقتی روی لینک آبی رنگ کلاس مجازی کلیک میکنم، اتفاقی نمیافتد؟ به دلیل بلاک بودن Pop up در مرورگر است که با تایید کردن و اجازه دسترسی دادن به Pop up جهت باز کردن نرم افزار Adobe Connect مشکل برطرف خواهد شد. چرا با توجه به اینکه لینک کلاس مجازی فعال است و Pop up هم اجازه داده شده، برای ورود به کلاس مجازی رمز ورود میخواهد؟ برای رفع مشکل، کلاس تعریف شده را از قسمت عملیات حذف کنید. مجدد کلاس جدید را تعریف نمایید، از منوی کابران مجاز کلاس اطمینان حاصل کنید که تمام کاربران کلاس در لیست سمت چپ قرار داشته باشند. اگر چنین نیست از لیست سمت راست، تمامی کاربران کلاس را با استفاده از نمابرهای وسط دو ستون به سمت چپ منتقل کرده در نهایت نقش استاد host انتخاب گردد. سپس از قسمت تنظیمات کلاس، زمان، ساعت و مدت زمان جلسه تعریف گردد. دانلود پیوست در قسمت ماژول پیوست ها غیرفعال است؟ برای اولین بار در هر درس، فقط یکبار از منوی "ایجاد گروه جدید" کلیک راست نموده و گزینه "گروه جدید" را انتخاب و به آن عنوان داده شود. سپس لینک دانلود پیوست برای بارگذاری فعال میگردد. علت دیده نشدن فایلهای بارگذاری شده توسط استاد برای دانشجوها در ماژول پیوستها چیست؟ علت برداشتن تیک گزینه فایل "قابل مشاهده برای سایرین" است. یا اینکه نوع فایل در قالب زیپ بوده و "تیک قابل دانلود" برداشته شده است (نوع فایل بارگذاری باید Pdf و Mp4 باشد با حجم حداکثر 130 مگابایت) چرا منوی پیوست و برخی قسمت ها برای دانشجویان غیرفعال است؟ تا زمانی که استاد درس مربوطه پیوست،کلاس مجازی و تمرین تعریف ننماید این منوها غیرفعال است. همچنین اگر استاد درس اجازه دانلود فایل ندهد دانشجو نمیتواند دانلود نماید و آن فایل فقط قابل مشاهده است. چرا دروس ترم های قبل برای دانشجو فعال شده است؟ این دروس در نیمسالهای قبل به درخواست استاد و بخش در سامانه مجازی فراخوانی شدند. فقط دروس نیمسال جاری را انتخاب نمایند. چرا صدا در فایلهای ضبط شده پخش نمیشود؟ بلندگو سیستم کاربر مشکل دارد یا استاد هنگام کلاس میکروفون را فعال نکرده است. چرا دانشجو قادر به مشاهده فیلم ضبط شده توسط استاد از کلاس نیست؟ عدم نصب افزونههای مشاهده فایلهای ضبط شده مانند Flash Player، کندی سرعت اینترنت کاربر و یا عدم تعریف نقش کاربر توسط استاد. چگونه دانشجو می توان در کلاس مجازی درخواست و سپس صحبت کند؟ جهت صحبت در کلاس مجازی ابتدا علامت آدمک در منوهای بالای کلاس مجازی را انتخاب نموده تا استاد درس میکروفون شما را فعال نماید. سپس برای دانشجو یک علامت میکرفون ظاهر میشود و با کلیک بر روی آن و سبز شدن آن میکروفون فعال میشود و دانشجو میتواند در کلاس صحبت نماید. چرا کیفیت صدای استاد خوب نیست؟ دلیل صدای اضافی برگشتی از صدای شما به میکروفون لپتاپ دانشجویان است. لپتاپهای جدید این مشکل را ندارند. بهتر است دانشجو میکروفون را قطع کند و یا با هدست یا هدفون به کلاس وارد شوند. به عنوان استاد، در چه مواقعی از ماژول پیوست و در چه مواقعی از ماژول محتوای تکمیلی استفاده کنم؟ از ماژول پیوست برای بارگذاری فایلهای متنی مثل PDF، Word، PPT، و فایل های ویدئویی یا صوتی یا تصویری و یا فایل زیپ شده استفاده کنید، توصیه می شود فایل ها "قابل دانلود" باشند. از ماژول محتوای تکمیلی فقط برای محتوای اسکورم استفاده کنید.